Recent Posts

úterý 19. února 2013

Tabáky

Jaký ten tabák vlastně je?

Především chci upozornit, že se jedná o tabáky čistě dýmkové, tudíž cigaretáři si nikterak skvělého počtení nedočkají. Nějakým způsobem bych rád přiblížil mnou vyzkoušené typy a subjektivně je shrnul.

Holger Danske Honey Dew

složení:  Virginie
               Black Cavendish
               Orient

řez:         Loose Cut

Lze říci, že se jedná o velmi slabý tabák, je výrazně aromatický, když si k němu člověk čichne, ovšem po zapálení, jako kdyby o ono aromna přišel. (na bezfiltrové dýmce)

Samuel Gawith Black XX

složení:  Virginie
               Orient

řez:         Rope

Jedná se o nejsilnější tabák jaký jsem kdy měl, dokonce mi přišlo, že během bafání z něj dostávám okamžitou žízen, po dokouření zůstává specifická chuť, která je ovšem příjemná. Jedna dýmka je už opravdu znát na motorice a jedná se tedy o velmi silný zážitek. Každému bafání ovšem předchází nařezání tabáku na nudličky, respektive menší kousky, nemyslím si, že je vhodné rozřezat rovnou celé "lano" nacházející se v krabičce, protože dle mého soudu tak déle vydrží jeho vlhkost. Nařezaný tabák jsem vždy před nacpáním nechal ještě nějakou dobu na vzduchu, poněvadž je zpočátku velmi vlhký a špatně by i hořel.
Celkově ho hodnotím velice kladně, ale tuším, že Samuel Gawith Brown No.4 by mohl být velkým soupeřem. (na bezfiltrové dýmce)

Samuel Gawith Navy Flake

složení:  Virginie
               Latakie

řez:         Flake

Po otevření jsem měl dojem, že jsem si koupil Framykoin, jelikož se z krabičky linula velice podobná vůně. Jednoznačně tabák středně silný, ke kterému se rád vrátím. Určitě není vůně pro nekuřáky tak nelibá jako u Black XX, takže se jedná o vhodnější tabák do společnosti (neproklínali mne tolik jako s Blackem). Řez flake jsem nejprve zkoušel srulovat do válečku a vložit do hlavičky, hořel pak na jednu zápalku, ale to se s postupnou ztrátou vlkosti stávalo stále méně možné, ačkoli jsem se ji snažil uměle udržovat keramickým zvlhčovačem či všelijakými jinými triky. Je to velký konkurent Balkanu, takže jsem ještě na vážkách, ke kterému z nich se vrátím. (na bezfiltrové dýmce)

Peterson Irish Oak

složení:  Burley
               Cavendish
               Perique

řez:         Loose Cut

Přírodní tabák se specifickou vůní, zatím mi nepřijde až tolik silný, ovšem mám dojem, že je to způsobeno tím, že jsem si na delší dobu oblíbil již zmiňovaný Black XX. Chuť jemná celou dobu, i po dokouření. Řekl bych, že je to tabák vhodný k běžnému každodennímu kouření, či spíše odpočinku. Pokusím se přiblížit po dokouření celé krabičky. (na bezfiltrové dýmce)
Musím poznamenat, že jsem měl velké problémy s vysycháním, což se mi teď delší dobu nestávalo - pravdou je, že flake i rope odolávají ztrátě vlhkosti mnohem lépe. Názor po dokončení krabičky neměním, vhodný ke každodennímu užití, přátelé ho přirovnávali k cigaretovému tabáku, takový mi ovšem nepřišel.


Samuel Gawith Balkan Flake

složení:  Virginie
               Latakie

řez:         Flake

Tahle Latakie jednoznačně konkuruje výše zmiňované Navy a myslím, že by to byl tenhle tabák, ke kterému bych se z těchto dvou vracel. Vůně zmiňovaná u Navy Flaku není v tomto případě tak silná a co se týká síly během kouření, tak myslím, že tento kousek je nepatrně silnější, ovšem to je asi konzument od konzumenta... Chuťový zážitek je rozhodně lepší než u Irish Oaku a zároveň se nejedná zas o vraždu jako v případě Blacka XX.


Samuel Gawith Brown No.4

složení:  Virginie

řez:         Rope

Po ochutnávce dvou dýmek od zkušeného pekárenského dýmkaře jsem se rozhodl pořídit si tento, jelikož jsem byl nadchnut, jednalo se o silnější tabák, ale o příjemnější alternativu Blacka, takže jsem opravdu zvědav, jak se to s ním vyvrbí....